Sikkerhed

STRK har udarbejdet en sikkerhedsfolder, hvor alle sikkerhedsregler fremgår. Den udleveres til alle medlemmer ved indmeldelse i klubben sammen med andet velkomst materiale. Vi har en beredskabsplan, den findes både på vores hjemmeside HER og som opslag i rytterstuen m.m.

Alle rider med godkendt ridehjelm og sikkert udstyr til hesten, der bruges sikkerhedsvest som minimum, når der springes, men vi opfordre alle til at bruge den ved ridning i naturen, og også gerne under alle andre former for ridning.

Vi har godkendte ridehjelme og sikkerhedsveste, der kan lånes, når man starter og indtil man får sit eget udstyr. Alle ansatte og størstedelen af bestyrrelsen m.fl. har gennemført førstehjælpskurser, vi har flere førstehjælpskasser og en hjertestarter.

Der er altid voksne til stede, når der er åbent for rideskolen og som regl også i resten af åbningstiden, som har gennemgået et sikkerhedskursus hos DRF on line.

Vil du vide mere om sikkerhedscertificeringens krav finddes de på DRFs hjemmeside under "Rideklubber" eller du kan finde dem HER